Ποια είναι η καλύτερη πλατφόρμα eshop – Πως να επιλέξω την κατάλληλη για την επιχείρησή μου

Συμβουλές & Tips


Με την εμφάνιση του Κορονοϊού οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν ραγδαία με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την δημιουργία eshop. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, Eshop ή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) ορίζεται το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS – Content Management System), που επιτρέπει την αγοραπωλησία αγαθών ή υπηρεσιών στο διαδίκτυο.  Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας eshop, παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης. Αυτή την στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν περισσότερες από 4.000 ενεργές πλατφόρμες για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων, που κάθε μια από αυτές βάσει των χαρακτηριστικών της, καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες. Κάθε κατάστημα είναι διαφορετικό, για αυτό η επιλογή της πλατφόρμας e-commerce θα πρέπει να γίνεται προσεκτικά, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων αλλά και των εξατομικευμένων αναγκών της επιχείρησης.

Τα σημαντικότερα και πιο συνηθισμένα κριτήρια που πρέπει να εξεταστούν για την επιλογή πλατφόρμας e-commerce είναι τα λειτουργικά χαρακτηριστικά, η ασφάλεια, η δυνατότητα προσαρμογής, η παρεχόμενη υποστήριξη και το κόστος της. Στόχος των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι να προσφέρουν άριστη εμπειρία στους καταναλωτές, συνεπώς η πλατφόρμα eshop θα πρέπει να φορτώνει γρήγορα, να είναι φιλική στην διαχείριση, εύκολη στην πλοήγηση για τον χρήστη και να διαθέτει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (διαχείριση αποθέματος, λήψη & αποστολή παραγγελιών, δυνατότητα αποδοχής πληρωμών, κτλ). Εξίσου σημαντικό κριτήριο είναι η παροχή ασφάλειας για την προστασία τόσο των στοιχείων πληρωμής όσο και των προσωπικών, των πελατών. Μιας και οι ανάγκες των επιχειρήσεων συνεχώς μεταβάλλονται, η πλατφόρμα eshop θα πρέπει να μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα και χωρίς ιδιαίτερο κόπο, για να υποστηρίξει τις αλλαγές αυτές. Ως εκ τούτου είναι πολύ σημαντικό η πλατφόρμα που θα επιλεγεί να συνοδεύεται από συνεχή και αξιόπιστη τεχνική υποστήριξη, δηλαδή να υπάρχει μια κοινότητα προγραμματιστών που θα παρέχει βοήθεια στις επιχειρήσεις είτε τηλεφωνικά, σε ζωντανή συνομιλία, μέσω email ή μέσω κάποιας ιστοσελίδας. Τέλος σημαντικό ρόλο παίζει και το κόστος.

Ορισμένες από τις πιο γνωστές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως είναι οι: Magento, Woocommerce, Shopify, PrestaShop, Opencart & CScart με πιο δημοφιλείς στην Ελλάδα τις 3 πρώτες.

Ίδρυση200820112006
Τι είναιΠλατφόρμα eshop ανοιχτού κώδικα (open-source ecommerce platform)Ανοιχτού κώδικα ecommerce plugin του WordPress (Open-source ecommerce pluginCloud- based Πλατφόρμα eshop ανοιχτού κώδικα (open-source ecommerce platform)
Γλώσσα προγραμματισμούPHPPHPLiquid
Ιδανικά γιαΜεγάλα eshop με πολλά προϊόνταΜικρές & μεσαίες επιχειρήσειςΜικρές επιχειρήσεις
Δωρεάν ΔοκιμήΝΑΙΟΧΙΝΑΙ
ΠλεονεκτήματαΕπεκτασιμότητα, Ευελιξία, Ανοιχτού κώδικα CMSΔωρεάν στην χρήση του plugin, Εύκολη ενσωμάτωση στο WordPressΕύκολο setup, Έτοιμα θέματα, Εφαρμογές για επέκταση των δυνατοτήτων
ΜειονεκτήματαΥψηλό κόστος, Απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσειςΒασίζεται σε πρόσθετα τρίτων για πληρότητα και λειτουργικότηταΥψηλό κόστος (αθροιστικά), Περιορισμένα χαρακτηριστικά σε σύγκριση με το Magento

Το Magento είναι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα για μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα με πολλά προϊόντα καθώς διαχειρίζεται άψογα τις παραγγελίες και παρέχει βασικά δεδομένα αποθέματος σε πραγματικό χρόνο που βοηθούν στη ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία της επιχείρησής. Θεωρείται εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα γιατί διαθέτει πλούσια γκάμα επεκτάσεων που καλύπτει κάθε ανάγκη όπως η προσθήκη στον ιστότοπο διαφορετικών γλωσσών / νομισμάτων κτλ. Σημαντικά μειονεκτήματα του Magento είναι το υψηλό του κόστος και η απαίτηση τεχνικών γνώσεων για τον σχεδιασμό ιστοσελίδας. Το Woocommerce είναι ένα ανοιχτού κώδικα plugin ηλεκτρονικού εμπορίου του WordPress. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για να χρησιμοποιήσει κανείς την πλατφόρμα του Woocommerce, θα χρειαστεί να έχει ενεργή μια ιστοσελίδα WordPress πχ. ένα blog. Απευθύνεται κυρίως σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις  που αγοράζουν ένα προκαθορισμένο theme και το εμπλουτίζουν με διάφορες προηγμένες επεκτάσεις, ώστε να αυξήσουν τις δυνατότητες του. Μειονέκτημα της πλατφόρμας είναι ότι όσα περισσότερα πρόσθετα χρησιμοποιηθούν και όσο αυξάνονται οι πελάτες τόσο επιβραδύνεται η ταχύτητα του. Τέλος το Shopify που κατά πολλούς είναι η καλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, ξεχωρίζει γιατί δεν απαιτεί γνώσεις προγραμματισμού για τον σχεδιασμό του. Οποιοσδήποτε μπορεί να χειριστεί το ποντίκι του υπολογιστή, μπορεί με drag n’ drop να δημιουργήσει την ιστοσελίδα για το ηλεκτρονικό του κατάστημα. Διαθέτει έτοιμα themes χαμηλού κόστους που προσαρμόζονται εύκολα στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης, πολλές έξτρα εφαρμογές για την διασύνδεση του eshop με εργαλεία marketing, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κοκ και είναι ιδανικό για μικρά καταστήματα  που θέλουν να ξεκινήσουν γρήγορα.

Συνοψίζοντας λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, όσοι θέλουν να ασχοληθούν με το ηλεκτρονικό εμπόριο θα πρέπει να γνωρίζουν τις ανάγκες της επιχείρησης, να θέσουν στόχους, να εξετάσουν αναλυτικά και να συγκρίνουν όλες τις πλατφόρμες e-shop ώστε να διακρίνουν ποια ανταποκρίνεται καλύτερα, για την επίτευξη της καλύτερης απόδοσης.

Εάν ασχολείστε με το ηλεκτρονικό εμπόριο και θέλετε να διευκολύνετε τις διαδικασίες αποστολής παραγγελιών εξοικονομώντας χρόνο και κόστος, η λύση είναι η Aftersalespro. Μπορείτε να κλείσετε άμεσα το ραντεβού σας για δωρεάν ενημέρωση σχετικά με τις δυνατότητες του προγράμματος. Η διασύνδεση των συστημάτων, γίνεται είτε εξ’ ολοκλήρου από την ομάδα της Aftersalespro,  είτε από οποιονδήποτε (ακόμη κι αν αυτός δεν έχει τεχνικές γνώσεις) με την κατάλληλη καθοδήγηση.

Αίτηση για Demo

Χρήσιμα εργαλεία e-commerce

Αίτηση για Δωρεάν Demo

Προγραμματίστε άμεσα ένα demo για να δείτε όλες τις λειτουργίες της εφαρμογής χωρίς καμία δέσμευση