Η πιο συχνή ερώτηση που δέχονται οι ηλεκτρονικές επιχειρήσεις από τους πελάτες τους είναι “Πότε θα παραλάβω την παραγγελία μου;”. Στόχος των επιχειρήσεων είναι η άμεση εκτέλεση των παραγγελιών, ώστε οι πελάτες να τις παραλάβουν γρηγορότερα (να μην υπάρξουν ακυρώσεις λόγω καθυστερήσεων), να μείνουν ευχαριστημένοι και να προτιμήσουν το κατάστημα στην επόμενη τους αγορά. Πως όμως ένας έμπορος μπορεί να παρακολουθεί όλες τους τις αποστολές και να εντοπίσει ποια είναι η πιο γρήγορη εταιρεία courier, όταν υπάρχουν περισσότερες από 50 εταιρείες ταχυμεταφορών στην Ελλάδα; Για να γίνει αυτό, θα χρειαστεί να εξετάσει πληθώρα παραγόντων με κυριότερους:
- την διαδρομή παράδοσης,
- τις ειδικές υπηρεσίες αποστολής,
- το δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας και
- την παρεχόμενη πληροφόρηση
Οι μεταφορικές εταιρείες διακρίνονται σε τοπικές (local), εθνικές και διεθνείς. Κάθε κατηγορία από τις παραπάνω εξειδικεύεται στην αποστολή δεμάτων σε μια ορισμένη περιοχή, παρέχοντας στους εμπόρους ταχεία παράδοση εντός δικτύου. Στο παρακάτω πινακάκι αναγράφονται ενδεικτικά παραδείγματα από χρόνους παράδοσης ανά περιοχή αποστολής:
Περιοχή Αποστολής | Ημέρες Αποστολής (εργάσιμες ημέρες) |
Εντός πόλης | 1 |
Προς χερσαίους προορισμούς | 1 – 2 |
Προς νησιωτικές / δυσπρόσιτες περιοχές | 3 – 5 |
Προς διεθνείς προορισμούς | έως και 15 |
Έστω ένας έμπορος με επιχείρηση που εδρεύει στην Αθήνα και συνεργάζεται μόνο με μια τοπική μεταφορική εταιρεία (για την αποστολή παραγγελιών εντός πόλης), αποφασίζει να στείλει τα προϊόντα του σε κάποιο νησί με την ίδια εταιρεία. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα η παράδοσή των παραγγελιών να καθυστερήσει αρκετά. Η τοπική μεταφορική θα παραλάβει το δέμα από τον έμπορο, αλλά δεν θα μπορέσει να το παραδώσει, θα χρειαστεί να εντοπίσει άλλη εταιρεία που ειδικεύεται στις νησιωτικές αποστολές και να το στείλει μέσω αυτής. Έτσι αυξάνονται οι ημέρες αποστολής! Για την αποφυγή τέτοιων καθυστερήσεων, ο έμπορος θα χρειαστεί να εξετάσει προσεκτικά και να ορίσει το δίκτυο που θέλει να διανείμει τα προϊόντα του και στην συνέχεια να επιλέξει μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην στοχευμένη περιοχή.
Για την εύρεση της ταχύτερης εταιρείας ταχυμεταφορών, οι έμποροι θα πρέπει να εξετάσουν μετά την διαδρομή αποστολής και τις ειδικές υπηρεσίες αποστολής που παρέχουν οι εταιρείες. Στο παραπάνω πινακάκι αναφέρονται οι χρόνοι παράδοσης για απλές αποστολές δεμάτων. Η πλειοψηφία των μεταφορικών εταιρειών όμως διαθέτει και εξειδικευμένα πακέτα υπηρεσιών για ακόμη ταχύτερες μεταφορές όπως η αποστολή με αεροπλάνο (σε διεθνείς αποστολές) και η αυθημερόν παράδοση (Same Day Delivery). Η υπηρεσία της αυθημερόν παράδοσης παρέχεται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και δεν είναι εφαρμόσιμη σε όλες τις αποστολές. Οι κυριότεροι περιορισμοί είναι ότι αφορά ορισμένες γεωγραφικές περιοχές (συνήθως αποστολές εντός πόλης σε μεγάλα αστικά κέντρα) και δέματα συγκεκριμένων διαστάσεων / βάρους (αποκλείοντας ογκώδη και βαριά προϊόντα). Η υπηρεσία αυτή ενώ εκμηδενίζει τον χρόνο αποστολής και εξυπηρετεί άμεσα τους πελάτες, αυξάνει αρκετά το κόστος της αποστολής.
Εξίσου σημαντικό κριτήριο που πρέπει να εξετάσει ένας έμπορος κατά την έρευνά του για την πιο γρήγορη εταιρεία Courier είναι το δίκτυο καταστημάτων που διαθέτει κάθε εταιρεία. Τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών ανοίγουν συνεχώς μικρά υποκαταστήματα ανά περιοχή για την ταχύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγεται η διάκριση σε 2 επίπεδα των υποκαταστημάτων (αργής – γρήγορης παράδοσης), αποφορτίζονται τα κεντρικά καταστήματα, οι παραδόσεις εκτελούνται ταχύτερα και οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι με τις υπηρεσίες παράδοσης.
Τέλος, πολύ σημαντικό τόσο για τους εμπόρους όσο και για τους πελάτες είναι η σωστή και άμεση παροχή πληροφοριών σχετικά με την παράδοση του δέματος, από τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Μπορεί η πληροφόρηση σαν παράγοντας να μην αυξάνει την ταχύτητα παράδοσης ενός δέματος, αλλά επιτρέπει σε πελάτες και εμπόρους να έχουν άμεση πρόσβαση σε σημαντικές για αυτούς πληροφορίες όπως η κατάσταση αποστολής (transport status), η εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης και τυχόν καθυστερήσεις λόγω ιδιαίτερων συνθηκών. Μία σελίδα μέσα στο eshop για την παρακολούθηση των αποστολών, αποτελεί ιδανική λύση ώστε οι πελάτες να παραμένουν στο site και ενδεχομένως να προχωρήσουν και σε περισσότερες αγορές.
