Ανεπαρκής παρουσίαση των προϊόντων σε ένα eshop

Συμβουλές & Tips


Η φράση “Ανεπαρκής Παρουσίαση Προϊόντων σε ένα διαδικτυακό κατάστημα” αναφέρεται στην ελλιπή προβολή των αγαθών στον ιστότοπο της επιχείρησης. Ηλεκτρονικά καταστήματα που παρέχουν ελάχιστες πληροφορίες και προβάλουν καθόλου, λίγες ή κακής ποιότητας φωτογραφίες, κάνουν τους ενδιαφερόμενους πελάτες να ανησυχούν για την αξιοπιστία των υπηρεσιών τους, να χάνουν η εμπιστοσύνη τους, να απογοητεύονται, να σχηματίζουν αρνητική εντύπωση για την επιχείρηση, να μην ολοκληρώνουν την αγορά τους και τέλος να στρέφονται σε άλλες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις για την προμήθεια των συγκεκριμένων προϊόντων.

Συνοπτικά, η Ανεπαρκής Παρουσίαση Προϊόντων έχει αρνητικό αντίκτυπο:

  • στην εμπιστοσύνη των πελατών,
  • στην εμπειρία του χρήστη,
  • στην εικόνα της επιχείρησης και κατ’ επέκταση
  • στις πιθανές πωλήσεις.

Ο βασικότερος στόχος όλων των καταστημάτων είναι η αύξηση των εσόδων από τις πωλήσεις των αγαθών τους. Η παρουσίαση των προϊόντων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για τα καταστήματα, αφού μέσω αυτής οι καταναλωτές μαθαίνουν τα προϊόντα, κατανοούν την χρηστικότητα & αξιολογούν την λειτουργία τους με αποτέλεσμα να τους δημιουργείται η επιθυμία απόκτησης τους. Στην περίπτωση των φυσικών μαγαζιών η παρουσίαση των προϊόντων στους καταναλωτές γίνεται με την τοποθέτηση τους, στην βιτρίνα & στα ράφια. Σε ένα διαδικτυακό κατάστημα η παρουσίαση των προϊόντων θα πρέπει να γίνεται με ανάλογο τρόπο ώστε να προσφέρει στους εν δυνάμει αγοραστές, όλες αυτές τις πληροφορίες που θα λάμβαναν εάν έβλεπαν το προϊόν σε ένα φυσικό κατάστημα.

Πιο αναλυτικά, η σωστή παρουσίαση των προϊόντων ενός e-shop περιλαμβάνει:

  1. Φωτογραφίες & Video, υψηλής ποιότητας

Η ύπαρξη πολλών φωτογραφιών και βίντεο που απεικονίζουν το προϊόν σε ένα eshop, βοηθούν τους εν δυνάμει αγοραστές να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Βάσει έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Manchester οι καταναλωτές αισθάνονται μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και προτιμούν για τις αγορές τους e-shop που προβάλλουν τα προϊόντα τους με πολλές φωτογραφίες και video, υψηλής ποιότητας. Οι πελάτες θέλουν να δουν το προϊόν όσο καλύτερα γίνεται πριν το αγοράσουν, γι’ αυτό αναζητούν φωτογραφίες από διάφορες γωνίες. Σε προϊόντα ένδυσης / υπόδησης συστήνεται η ύπαρξη video και εικόνων από τα προϊόντα φορεμένα σε μοντέλα. Με την πάροδο των χρόνων και την εξέλιξη της τεχνολογίας, η βελτιστοποιημένη παρουσίαση των προϊόντων περιλαμβάνει και τεχνολογίες Εικονικής (Virtual Reality) και Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality). Οι τεχνολογίες αυτές εφαρμόζονται ήδη από κολοσσούς εταιριών στην βιομηχανία των Καλλυντικών (για την δοκιμή διαφορετικών αποχρώσεων κραγιόν) και των Επίπλων (για την απεικόνιση πχ ενός καναπέ στο σαλόνι ενός σπιτιού). Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές μπορούν άμεσα και εύκολα να δουν στην πράξη πως είναι τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν και να ελέγξουν αν τους ταιριάζουν, χωρίς να απαιτείται η επίσκεψή τους σε κάποιο φυσικό κατάστημα.

  1. Λεπτομερή Περιγραφή

Όσο πιο αναλυτική και περιεκτική είναι η περιγραφή των προϊόντων τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ο πελάτης να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική παραγγελία του. Διαβάζοντας την περιγραφή ενός προϊόντος, ένας πελάτης πρέπει να κατανοεί πλήρως περί τίνος πρόκειται και να πληροφορείται για τα χαρακτηριστικά (υλικά κατασκευής, μέγεθος, χρώμα, διαστάσεις, τεχνικές προδιαγραφές κτλ), τις λειτουργίες και τα οφέλη που θα αποκομίσει χρησιμοποιώντας το προϊόν. Ουσιαστικά μια περιεκτική περιγραφή μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες να καταλάβουν αν το προϊόν είναι κατάλληλο για τις ανάγκες τους. Στην περίπτωση που είναι, οι πελάτες πείθονται ευκολότερα και αγοράζουν το προϊόν (αύξηση πωλήσεων) ενώ στην περίπτωση που δεν είναι, δεν προχωρούν σε παραγγελία με αποτέλεσμα να μειώνεται δραστικά ο αριθμός των επιστρεφόμενων παραγγελιών. Τέλος, οι αναλυτικές περιγραφές προϊόντων μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της θέσης του e-shop στις μηχανές αναζήτησης (SEO). Χρησιμοποιώντας κατάλληλες λέξεις – κλειδιά και περιγραφές που περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικές με τα προϊόντα, ένα e–shop μπορεί να βελτιώσει την οργανική ορατότητά του στις αναζητήσεις των χρηστών.

  1. Τιμή & Διαθεσιμότητα

Δύο βασικά κριτήρια σε ένα eshop που επηρεάζουν άμεσα την εμπειρία των πελατών και τις αγοραστικές  τους αποφάσεις είναι η Τιμή και η Διαθεσιμότητα των προϊόντων. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να αναγράφονται με  σαφήνεια, σε εμφανές σημείο στον ιστότοπο. Η τιμή είναι ίσως ο πιο καθοριστικός παράγοντας που θα προσελκύσει ή θα αποτρέψει τους πελάτες να ολοκληρώσουν την ηλεκτρονική τους παραγγελία. Η διαθεσιμότητα των προϊόντων προσφέρει στους καταναλωτές στοχευμένη πληροφορία σχετικά με τις διαθέσιμες ποσότητες των αγαθών και την εκτιμώμενη ημερομηνία αποστολής της παραγγελίας τους. Οι πελάτες θέλουν να ξέρουν αμέσως, αν μπορούν να αγοράσουν το προϊόν και πόσο θα τους κοστίσει. Συνεπώς, η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει καταστήματα που προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και έχουν άμεσα διαθέσιμα προς αποστολή, τα προϊόντα τους.

  1. Αξιολογήσεις  Προϊόντων

Οι αξιολογήσεις των προϊόντων λειτουργούν σαν απόδειξη για την ποιότητα και την αξία του προϊόντος αφού δίνουν στους πελάτες τη δυνατότητα να διαβάσουν απόψεις και εμπειρίες άλλων ανθρώπων που έχουν αγοράσει και χρησιμοποιήσει το προϊόν. Όταν οι υποψήφιοι αγοραστές βλέπουν ότι άλλοι χρήστες έμειναν ικανοποιημένοι και είχαν θετική εμπειρία, καθησυχάζονται (από τον φόβο της εξαπάτησης), εμπιστεύονται το ηλεκτρονικό κατάστημα και αγοράζουν ευκολότερα το προϊόν.

Συνοψίζοντας σε ένα διαδικτυακό κατάστημα, η σαφής και ολοκληρωμένη παρουσίαση των προϊόντων μέσα από αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες, αναλυτικές περιγραφές, και αξιολογήσεις παλαιότερων αγοραστών αποτελεί δομικό λίθο για την επιτυχημένη λειτουργία του, αφού αποσκοπεί στην προσέλκυση πελατών, στην ανάπτυξη μιας θετικής αγοραστικής εμπειρίας και τελικώς καταλήγει στην αύξηση των πωλήσεων άρα και των εσόδων του.

Αίτηση για Demo

Χρήσιμα εργαλεία e-commerce

Αίτηση για Δωρεάν Demo

Προγραμματίστε άμεσα ένα demo για να δείτε όλες τις λειτουργίες της εφαρμογής χωρίς καμία δέσμευση