Εμφάνιση κόστους αποστολής στο Checkout

Συμβουλές & Tips


Η σελίδα Ολοκλήρωσης Αγοράς (Check out) είναι ίσως η πιο σημαντική για τα ηλεκτρονικά καταστήματα καθώς σε αυτό το στάδιο ξεχωρίζουν οι πελάτες από τους απλούς επισκέπτες. Έρευνες έχουν δείξει ότι σχεδόν το 70% των υποψήφιων αγοραστών εγκαταλείπουν το καλάθι παραγγελίας τους χωρίς να ολοκληρώσουν την διαδικασία αγοράς, γιατί η σελίδα checkout ήταν αργή και πολύπλοκη. Στόχος της σελίδας αυτής ως τελευταίο βήμα στην διαδικασία ηλεκτρονικής αγοράς είναι να παρέχει μια γρήγορη, εύκολη, απρόσκοπτη και φιλική εμπειρία προς τον αγοραστή. Έτσι μειώνεται το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού, ενισχύονται οι πωλήσεις (conversion rate), βελτιστοποιείται η εμπειρία του χρήστη, αυξάνεται το ποσοστό ευχαριστημένων πελατών (customer satisfaction) και κατ’ επέκταση η πιθανότητα δημιουργίας πιστών πελατών (loyalty). Η σελίδα Checkout ουσιαστικά είναι ένα “Ηλεκτρονικό Ταμείο”. Σε αυτό τον ιστότοπο οδηγούνται οι καταναλωτές μόλις επιλέξουν το κουμπί “Ολοκλήρωσης Παραγγελίας” και ελέγχουν την σύνοψη της, καταχωρούν τα προσωπικά τους στοιχεία (αποστολής και τιμολόγησης), ενημερώνονται για την αξία των μεταφορικών καθώς και για τους δυνατούς τρόπους αποστολής & πληρωμής της παραγγελίας τους[ss1] .

Σε μια βελτιστοποιημένη σελίδα checkout η σύνοψη της παραγγελίας πρέπει να έχει σαφή, ευανάγνωστη δομή και να περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα στις ποσότητες που επέλεξε ο αγοραστής, τις φωτογραφίες και το συνολικό τους κόστος. Οι φόρμες συμπλήρωσης των στοιχείων αποστολής και τιμολόγησης των πελατών πρέπει να είναι συνοπτικές – ζητώντας μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες και να είναι γραμμένες σε απλή, κατανοητή γλώσσα. Σχετικά με τους τρόπους πληρωμής, όσοι περισσότεροι είναι τόσες περισσότερες και οι πιθανότητες ο αγοραστής να ολοκληρώσει την παραγγελία του. Ιδανικά πρέπει να είναι τουλάχιστον 3: 

  1. η αντικαταβολή, 
  2. η πληρωμή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό και 
  3. η πληρωμή με χρήση πιστωτικής / χρεωστικής κάρτας. 

Τέλος ακολουθούν ίσως τα κρισιμότερα για την ολοκλήρωση της αγοράς πεδία, τα μεταφορικά κόστη και οι διαθέσιμοι τρόποι αποστολής.

Τα έξοδα αποστολής παίζουν σημαντικό ρόλο στην ολοκλήρωση ή στην απόρριψη μιας παραγγελίας, για αυτό οι ηλεκτρονικές επιχειρήσεις θα πρέπει να τα εμφανίζουν με σαφή τρόπο και να καθορίζουν προσεκτικά το εύρος τιμής τους. Σήμερα η πλειοψηφία των e-shop στην Ελλάδα χρεώνουν τους καταναλωτές είτε με ένα σταθερό ποσό (Flat rate shipping) είτε με κλιμακούμενα έξοδα αποστολής (Calculated shipping). Στην πρώτη περίπτωση τα ηλεκτρονικά καταστήματα χρεώνουν τους πελάτες, μια σταθερή τιμή για την αποστολή παραγγελιών ανεξαρτήτως του σχήματος, του όγκου και του βάρους τους. Αυτό κάνει ευκολότερο τον υπολογισμό του τελικού κόστους της παραγγελίας και προτιμάται από μικρές επιχειρήσεις, αλλά απαιτεί τον σωστό υπολογισμό του μέσου κόστους αποστολής, που δεν θα είναι ζημιογόνο για αυτές. Στον δεύτερο τρόπο, τα έξοδα αποστολής υπολογίζονται δυναμικά από έναν αυτόματο υπολογιστή, βάσει των κριτηρίων που ορίζουν οι έμποροι, με συνηθέστερα τις ογκομετρικές διαστάσεις των προϊόντων της παραγγελίας. Δηλαδή οι έμποροι ορίζουν ένα σταθερό ποσό εξόδων αποστολής για δέματα με μικρές διαστάσεις και βάρος συνήθως έως 2 κιλά και στην συνέχεια όσο αυτά αυξάνονται, αυξάνονται αναλογικά και τα έξοδα. Ο τρόπος αυτός είναι και ο δημοφιλέστερος γιατί οι αγοραστές νιώθουν ότι πληρώνουν ακριβώς τα έξοδα που αναλογούν στην αποστολή της παραγγελίας τους, αποφεύγοντας τα αυξημένα κόστη.

Τέλος, οι ηλεκτρονικές επιχειρήσεις πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες πολλαπλούς τρόπους για την αποστολή των παραγγελιών τους. Πιο αναλυτικά οι πελάτες πρέπει να έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ποια εταιρεία ταχυμεταφορών θεωρούν καλύτερη για την παράδοση του δέματος τους. Ανάμεσα στις επιλογές που θα τους δοθούν πρέπει να υπάρχουν η παραλαβή από το φυσικό κατάστημα της επιχείρησης (εφόσον υπάρχει), η παραλαβή από ειδικά lockers και τέλος η κατ’ οίκον παράδοση από περισσότερες από μια εταιρείες courier. Οι επιλογές αυτές θα πρέπει να συνοδεύονται από τα ανάλογα κόστη και την εκτιμώμενη ημερομηνία παραλαβής, ώστε να είναι ευκολότερο από τον αγοραστή να καταλήξει στην πιο συμφέρουσα για αυτόν λύση.

Αίτηση για Demo

Χρήσιμα εργαλεία e-commerce

Αίτηση για Δωρεάν Demo

Προγραμματίστε άμεσα ένα demo για να δείτε όλες τις λειτουργίες της εφαρμογής χωρίς καμία δέσμευση